BLOG BARU

UNTUK MAKLUMAT LANJUT SILA KE BLOG BARU KAMI.
1.KLIK DISINI.


Sunday, May 25, 2008

Penduduk Changkat Ning Bersama YB Roslan & YB Tai

25/05/08 Changkat Ning Bt8 Changkat Jering Jam 3.00 Ptg


yb Roslan sedang berucap


Penghulu Mukim Matang Tuan Rosli


yb Tai,YB Roslan

Dalam satu perjumpaan bersama penduduk C,Ning YB ROSLAN meminta penduduk keluarkan idea-idea atau cadangan yg dapat k`jaan gunapakai utk memajukkan penduduk setempat,sebagaimana baru-baru ini penduduk2 Trong telah mengutarakan idea untuk memajukkan kaw Tanah Liat yg terdapat disitu kerana Tanah Liat dikawasan itu difahamkan yg terbaik dalam Dunia.

Begitu juga kaw selinsing dimana ikut kajian santis jepun ada terdapatnya satu kaw yg terbaik utk menternak sejenis Udang yg menjadi mknana kegemaran kaum kerabat Diraja Jepun,dimana pelan projek ini telah dibawa oleh sekumpulan penduduk utk dibincangkan bersama K`jaan Negeri.

Beliau juga mencadangkan agar penduduk fikirkan cara2 mempromosikan buah Durian,agar Parlimen Bkt Gantang terkenal ,dan beliau berjanji utk mengentengahkan Projek tersebut dan berharap mendapat sokong penduduk setempat.
Beliau juga akan mencadangkan agar dimasukkan dlm kelendar Pelancongan N Perak.

Beliau juga tidak lupa mengucapkan Ribuan t,kasih kepada semua pengundi2 yg mengundi beliau atau pun yg tidak mengundi beliau,,.....

Dlm satu soalan yg dibangkitkan oleh penduduk berkenaan Ketua Kpg.,Penghulu menjelaskan bahawa buat masa sekarang hanya dilantik pemangku K,Kpg..dimana akan diadakan undian atau pilihan oleh penduduk setempat dlm bulan 8 nanti.
Beliau juga mengingatkan penduduk agar mendaftar sebagai pemilih pd 27hb ini didewan org ramai bermula jam 9 pagi.

Tidak ada lagi Ketua Kampung lantikkan terus sebagaimana yg dilakukan sebelum ini,yg mana lantikkan terus oleh ahli-ahli politik mendatangkan masaalah kepada penduduk setempat,bila mana ketua yg dilantik itu menjadi ketua Parti Politik yg berkepentingan demi menjaga kedudukan sesuatu pihak...diulas oleh pengerusi majlis En shahrudin(s/u Seketeriat Par).

baspas:

0 comments: