BLOG BARU

UNTUK MAKLUMAT LANJUT SILA KE BLOG BARU KAMI.
1.KLIK DISINI.


Wednesday, December 31, 2008

Lagi-lagi soal.....Menghina Islam




bila mana adanya sebuah blog menghina islam ,menghina peribadi Rasullah saw….riuh semalaysia…mengutuk penulisan tersebut yang tidak dikenali pun identiti penulis itu….suatu tindakan yang bagus dan bermaruah……tapi dimana ke mereka-mereka ini sewaktu….pemimpin dan bekas-bekas pemimpin mengeluarkan kenyataan rasmi yang disiarkan media-media utama….ucapan dalam majlis-majlis besar…..dimana pengirtik-pengkritik ini sewaktu kejadian tersebut….???? Adakah mereka tidak wujud di masa itu atau mereka membisu atau dibisukan??
Masing-masing ingin menjadi jaguh dlm soal mempertahankan agama….kenapa sifat dan tindakan sedemikian tidak ditunjukkan semasa kenyataan-kenyataan yang lebih biadab oleh pemimpin dan bekas-bekas pemimpin…..
  • "Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tiada tangan dan kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum Hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama'.(Dr. Mahathir b.Mohamed, 2.5.1992)



  • 'Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan. Ini sangat memalukan umat Islam kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja'. (Dr. Mahathir b.Mohamed, 14.7.1992)

  • 'Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan'. ( Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak : 20.4.1993)

  • 'Apa erti pembentukan negara Islam jika ia mundur'. (Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi: 13.11.1999)

  • "Hal-hal mengenai keagamaan (Islam), harus dipisahkan dari Sekolah Kebangsaan bagi membolehkan ibu bapa bukan Islam menghantar anak-anak mereka ke Sekolah Kebangsaan (Bekas Presiden Gerakan, Lim Liong Sik, 2007)


Cuba renungkan salah siapa,kalau ada penulis-penulis blog atau individu-individu yang berani menghina,mempersoalkan islam….jika Pemimpin/Ketua yang mengaku Islam, lebih hebat dalam memperlekekan Islam.!

p..jem

0 comments: