BLOG BARU

UNTUK MAKLUMAT LANJUT SILA KE BLOG BARU KAMI.
1.KLIK DISINI.


Thursday, November 20, 2008

Dari Sisi Bukit- Tegur Sekarang Jangan lima Tahun Lagi

Banyak sangat orang menyatakan kekayaan negeri dibolot oleh orang Ipoh.Kebanyakan GLC,diisi oleh orang Ipoh. Pegawai-pegawai lantikan parti yang duduk di SUK,nampak dulu projek. Bantuan untuk rakyat lambat sangat ,itu pun ditolong mereka yang ada kroni dengan SUK.
Sisi Bukit- Harap dapat kemukakan bukti,tegur sekarang dengan fakta untuk kita baiki kerajaan negeri.

Masih terdapat pegawai-pegawai kerajaan yang tidak mahu bekerjasama.Walaupun kita tahu ada masalah,ada unsur kelemahan ,ada unsur ketidakcekapan dan ada unsur merugikan pendapatan negeri, mereka membiarkan . Bukan duit aku, harta kerajaan,bukan aku yang rugi,kerajaan.
Sisi Bukit- Ingatlah kita akan ditanya , buat kata seorang penduduk ,kita ada "akhirat"

Bagaimana agaknya kerajaan Kelantan tahun 1990, kita mempunyai lima negeri Pakatan Rakyat. Ujian pun banyak untuk MB,serangan media massa pun banyak.Contoh terbaru berkaitan penerokaan tanah . Teroka zaman BN,51 tahun merdeka,nak kita selesai dalam tempoh seminggu dalam kata lain nak cepat. Sementara itu satu contoh di Kg Teratai Kamunting,mengaku lama teroka , tetapi melihat bata, atap ,pintu ,dan tandas semuanya baru.
Sisi Bukit - Biarlah kita menjadi rakyat yang berkualiti,memohon simpati kepada yang empati.

Lagi satu urusetia negeri, lambat sangat buat program, baru nakmula pada 22 November.
Banyak isu kita tak dapat nak jawab. Berkaitan fotfolio exco pun kita tak tahu, kita pun tak kenal mereka . Isu-isu kerajaan ,banyak dapat melalui internet., datang dari negeri,jikalau rajin bertanya.
Sisi Bukit- Pusat Khidmat Wakil Rakyat/Pusat Khidmat Masyarakat sepatutnya diberi panduan dan tugas. Latih pegawai mereka dengan peraturan dan undang-undang.Bukankah kita sudah menjadi kerajaan?

0 comments: