BLOG BARU

UNTUK MAKLUMAT LANJUT SILA KE BLOG BARU KAMI.
1.KLIK DISINI.


Sunday, October 26, 2008

MATANG/K,SEPETANG DESA PELANCUNGAN

24/10/08 JUMAAT.

9.00 PAGI:Pembentangan projek (persekutuan) untuk memajukan kawasan Matang dan Kuala Sepetang dibawah RKK (rancangan kawasan khas) telah diadakan didewan Pejabat Penghulu matang pagi tadi.

Pihak seketeriat dan ketua-ketua kampung sekitar dijemput untuk mengadakan perbincangan dan dialog mengenai projek itu.Kajian perancangan yang menelan kos sebanyak rm700 ribu dibentengkan oleh wakil pembangunan dari putrajaya.

seluas 1158.14 hektar kawasan meliputi Matang dan Kuala Sepetang,yang mana anggaran kos melibatkan sebanyak rm182 juta.Sebuah jambatan yang akan menghubungkan kg seberang dan K sepetang dan juga akan didirikan stesyen Bas dan teksi,rumah2 tumpangan dan berbagai lagi kemudahan yang diharap akan meningkatkan sosio ekonomi penduduk setempat.

Kami dari pihak seketeriat yang mewakili YB Roslan,tiada sebarang halangan untuk memajukan kawasan itu dengan syarat tiada sebarangan penindasan atau pun sebarangan kepentingan penduduk setempat dipinggirkan.

Seterusnya wakil YB turut mencadangkan untuk memajukan Balai Polis supaya dapat menampung peningkatan anggota untuk tujuan keselamatan dimasa hadapan.Rumah2 ibadat khasnya masjid turut dicadangankan dalam projek tersebut.


sebelah petang jam 4.30 projek tersebut dibentengkan di kg seberang bersama penduduk setempat.pada dasarnya tiada sebarangan bantahan kecuali penduduk mencadangankan penempatan semula diberi perhatian yang sewajarnya,mereka mohon diberikan rumah teres dan bukannya rumah flat seperti dalam perancangan.

baspas:

0 comments: