BLOG BARU

UNTUK MAKLUMAT LANJUT SILA KE BLOG BARU KAMI.
1.KLIK DISINI.


Wednesday, October 22, 2008

BANJIR kilat D Padang Gajah......

21/10/08.hujan lebat petang tadi mengakibatkan banjir kilat sekitar pekan Padang Gajah.Pusat pemindahan dibuka oleh JKM di surau Kg Jawa...seramai 8 buah keluarga ditempatkan sekira jam12.00 t/malam 22/08.Mungkin ada lagi mangsa-mangsa banjir yang akan ditempatkan disitu.


bergambar kenangan bersama mangsa ,YDP, Ketua MTD dan Su kaw turut bersama.


siap sedia melakasanakan amal kebajikan dengan prinsip:Beramal Kerana Allah
balasan dan upah bukan dicari..keredahan Allah yang dinanti.

Unit Amal bertungkus lumus memberi bantuan kecemasan kepada mangsa-mangsa banjir.3 buah rumah berhadapan tmn takbeng dinaiki air setinggi 3 kaki,sampan terpaksa digunakan untuk memindahkan kanak-kanak dan warga kurang upaya.

sampan digunakan


mangsa banjir

YDP bersama Ketua MTD abang Din


Ydp Pas Kawasan turut turun padang untuk meninjau dan memberi bantuan kecemasan.

Masalah perparitan adalah punca banjir dikawasan ini ,kata salah seorang mangsa HJ Mat Rawo Ismail,yang telah menetap disini selama 82 tahun sejak dilahirkan.
Ini bukan kali pertama ,sudah beberapa kali banjir disini,pada 10/07/2007 lapuran telah diajukan pada ketua kampung ,lawatan oleh penghulu dan JPS telah beberapa kali diadakan,pelbagai cara dibuat, tiada penyelesaian banjir sehingga hari ini tambah Hj Mat..
Perlunya jabatan-jabatan yang terlibat mengadakan dialog bersama penduduk untuk mencari jalan penyelesaian untuk mengatasi banjir disini,kami lebih mengetahui selok belok dan punca banjir disini tambah beliau yang dilahirkan pada tahun 1926.

baspas:

0 comments: