BLOG BARU

UNTUK MAKLUMAT LANJUT SILA KE BLOG BARU KAMI.
1.KLIK DISINI.


Friday, November 14, 2008

Ceramah ......Mahfuz d dataran c,jering


yb Roslan sedang berucap

13/11/08......jam 9.30 mlm ,Yb roslan sebagai penceramah pertama....rahmat melimpah sejak pemerentahan PR yang diterajui oleh DS ir Nizar(Pas)....
hasil balak sebelum ini utk setahun RM32juta
Pemerentahan PR,bermula mac hingga okt ..Rm42 juta.

Ibu tunggal akan diberi bantuan Modal perniagaan tanpa riba semaksima hingga rm5 ribu bermula tahun2009.

Peningkatan Royaliti/zakat LAP kepada k`jaan negeri..

dan banyak lagi rahmat sejak pemerentahan diambilalih oleh PR,kita akan terus dengan konsep Berkebajikan,,limpahan rahmat Allah swt akan kita agihkan kepada yang memerlukan tanpa mengira fahaman politik dan kaum.
YB Mahfuz bersama su kawasan
Yb mahfuz selaku ketua Penerangan Pas Pusat menyarankan ,kita seharusnya berfikir masa hadapan,masa hadapan anak cucu kita ,apa akan jadi dengan kedudukan mereka.
51 tahun pemerentahan Bn/umno....301,000 isi rumah melayu berpendapatan dibawah rm1ribu,pendatang lebih maju dari kaum melayu....umno merupakan punca utama.
Pemimpin pinggirkan kepentingan rakyaat khasnya kaum melayu hanya pentingkan kaum kerabat mereka.
Satu-satunya senjata yang mereka ada ..perkauman...mereka tiupkan sentiman perkauman..untuk tutup kelemahan/kerosakkan yang telah mereka lakukan selama ini..
Jangan terpengaruh dengan dakyah mereka...kita seharusnya mengekalkan keharmonian semua kaum.
Kaum-kaum lain juga tidak boleh sama sekali pinggirkan kepentingan-kepentingan kaum Melayu.
Umno juga selalu jadikan isu-isu remeh untuk meniup sentimen perkauman seperti bahasa sedangkan yang hapuskan bahasa melayu adalah mereka,contohnya siapa yang hapuskan bahasa Melayu dalam pelajaran matematik dan sains,umno yang jadi punca.
Politik umno tidak sama sekali membantu mana-mana kaum untuk menaikkan taraf hidup mereka,kecuali untuk kepentingkan mereka dan kaum kerabat mereka saja.
Masalah dalaman umno bagaikan penyakit cancer dalam stage4,tiada lagi ubat tiada lagi penawar kecuali kuburkan umno.
PR bertanggung jawab untuk menaikkan taraf hidup,membaik pulih kerosakkan-kerosakkan yang telah dilakukan umno,seharusnya tiada lagi pengundi-pengundi yang memilih BN/umno dalam PRU-PRU akan datang,andai ada perasaan kasih , sayang,prihatian pada generasi akan datang....jangan korbankan anak cucu kita dalam permainan politik yang berkepentingan pihak BN/Umno...
ceramah berakhir+- jam 11.40mlm.....
baspas:

0 comments: