BLOG BARU

UNTUK MAKLUMAT LANJUT SILA KE BLOG BARU KAMI.
1.KLIK DISINI.


Saturday, May 17, 2008

Perjumpaan penduduk Matang Gelugor bersama YB


Dewan org ramai Matang Gelugor.

Penduduk sedang mendengar ucapan ..

Penduduk mengutarakan pandangan dan soal jawab...


17/05/08 jam 10.00pagi.Matang Gelugor.

satu perjumpaan diantara penduduk Matang Gelugor bersama pemimpin telah diadakan di Dewan org ramai Matang Gelugor.

Majlis dihadiri YB Roslan ,YB Tai dan Penghulu Mukim Matang.

Dlm ucapan Penghulu, beliau mengatakan terdapat 13 buah kampung dlm Mukim Matang.

Telah adanya calon Pemangku Ketua Kampung dan juga beliau mengingatkan bahawa akan diadakan Pendaftaran Pengundi pada 27/05 didewan org ramai,menasihati penduduk mendaftar sebagai pengundi untuk memudahkan proses pengundian Ketua Kampung.


YB Roslan menyentuh ttg kenaikkan harga brg khasnya beras.Beliau juga menyentuh K`jaan Pusat menetapkan pendapatan rm450 sebagai penduduk miskin,tapi lain pula bagi K`jaan Pakatan Rakyat iaitu RM1200 masih lagi digolong dlm kemiskinan.


Beliau juga meminta supaya dapat Penghulu menyenaraikan keperluaan setempat agar dapat beliau mengutarakan kepada pihak-pihak yg berkenaan.

Turut disentuh oleh beliau berkenaan Bantuan Pakatan Rakyat (PERAK) yang bernilai satu juta yg akan disalurkan melalui W/Rakyaat atau pun pegawai yg berkenaan.Bantuan termasuk beras 30kilo,minyak,gula dan tunai sebanyak RM100.00.


Dalam ucapan YB TAI beliau turut menyentuh ttg projek-projek yang dapat memajukkan penduduk kampung,beliau turut meminta penduduk menubuhkan Koperasi agar mudah menyalurkan sebarang bantuan/projek..yg kelak menguntungkan penduduk setempat.

0 comments: